تبلیغات
تراوین - تراوین
پنجشنبه 14 بهمن 1389

تراوین

   نوشته شده توسط:    

خیلی چیز ها در باره شبیه ساز جنگ
شبیه ساز از اون چیزهایی هستش که بحث سرش خیلی شده که درست کار نمیکنه یا منطقی کار نمیکنه و از این جور چیزها و بارها بارها هم گفته شده تعداد جمعیت محاجم و مدافع سطح دیوار و قصر و خیلی چیزهای دیگه از همین قبیل نباید فراموش بشه که اگر همه اینها درست وارد بشوند نتیجه همانی میشه که در جنگ واقعی اتفاق میافتد .

توی پست ها یه نمونه داشتیم که حمله کننده با تعداد نفرات بیشتر که حمله میکرد کشته طرف مقابلش کمتر میشد که خوب با منطق اصلا جور در نمیاد . من شخصا خیل کنجکاو بودم که فرمول ریاضی که پشت این داستان هست چیه چون داستان در نهایت به اون مربوط میشود

خوب تو فروم خودمون که من چیزی در این رابطه پیدا نکردم ولی آخر سر تو فروم دات کام که [مهمان گرامی جهت مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام {رایگان} در سایت دارید ] رو داشتن میکردن یکی یه [مهمان گرامی جهت مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام {رایگان} در سایت دارید ] پیدا کرده بود که توضیحاتی داده بود یکی هم اونجا پیدا شد آلمانی بلد بوده ترجمه اش کرده بود که منهم دیدم موضوع جالبیه که بحث شبیه ساز جنگ رو میتونه حل بکنه .

حمله پیاده نظام به پیاده نظام
فرض کنیم نیروهای حمله کننده و مدافع هر دو پیاده نظام هستن اول از همه میدونیم که برای هر نیرو 3 عدد داریم که مربوط به درگیری اش با نیروهای دیگه میشه یکی قدرت حمله اون دوتا دیگه هم یکی قدرت دفاع در برابر پیاده نظام و قدرت دفاع در برابر سواره نظام هستش که الآن با این آخری کاری نداریم مثلا برای سرباز لژیون قدرت حمله اش 40 قدرت دفاع در برابر پیاده نظام 35 سواره نظام هم 50 هستش .
حالا فرض کنیم 100 سرباز لژیون به 100 تا نیزه دار توتن حمله میکنند ( حمله عادی ) . قدرت حمله لژیون 40 هست که جمعاً 4000 قدرت حمله حمله کننده هست قدرت دفاع نیزه دار توتن در برابر پیاده نظام هم برابر 35 هست که قدرت دفاع ، مدافع 3500 میشود خوب بدیهی هست که همه نیزه دار ها میمیرن حالا محاسبه این که لژیون ها چقدر نیرو از دست میدهند اینطوریه که قدرت بازنده (اینجا مدافع) تقسیم بر قدرت برنده (حمله کننده) میشود عددی که بدست میآید رو به توان 1.5 میکنیم ( اینطوری هم میشود به توان 3 میرسونیم بعد جذر میگیریم) عددی که بدست میآید رو اگر در نیرو های برنده ضرب بکنیم تعداد افرادی که کشته میشوند بدست میآید تو مثال ما این طوری میشود 3500/4000 = 0.875 ، 1.5 ^ 0.875= 0.818 ،
100 * 0.818 = 81.8 که اگر 81.8 را گرد کنیم به 82 کشته میرسیم

حالا اگر حمله ما از نوع غارت باشه همین عددی که به این روش بدست میآید رو x در نظر بگیریم توی این فرمول میگذاریم
x*100 / x+100
این عدد درصد کشته های برنده است که تعداد نیروهای برنده ضربدر این عدد تقسیم بر 100 برابر تعداد کشته هاش خواهد بود درصد کشته های بازنده هم 100 منهای درصد کشته های برنده است
توی مثال ما اینطوری میشود
(100+81.8)/(100*81.8) = 44.99 که اگر گردش کنیم 45 کشته به ما میدهد متقابلش هم 55 درصد از مدافع میمیرن که همون 55 نفر هستش

حمله مختلط پیاده نظام و سواره نظام به پیاده نظام

این دقیقا حالتی هستش که تو اون
[مهمان گرامی جهت مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام {رایگان} در سایت دارید ] اشاره شد که چرا افزایش نیرو حمله کننده باعث ضعف تر شدنش میشود که خوب نتیجه واقعا با منطق جور در نمیاد که خوب تو این بازی مجبورید بجای اتکا به اون چیزی که به ذهنمون منطقی میاد ببینیم حضور هر نیرو و نسبت حضور اون چه نتیجه ای داره . ما همون حالتی که تو اون پست بحسش بود رو در نظر میگیریم : 20 تا دلاور و 20 تا گرزدار به 250 تا گرزدار حمله میکنند
قدرت حمله که عادی بدست میآید 20*40 + 20*55 = 800 + 1100 =1900
(قدرت حمله گرزدار 40 و قدرت حمله دلاور 55)
حالا یه چیزی این جا مهمه و اون اینه که هر کدوم از این نیروها چه درصدی از کل قدرت حمله به اونها تعلق داره
(800/1900)* 100 = (0.4211)*100= 42.11 برای گرزدار
(1100/1900)*100= (0.5789)*100 = 57.89 برای دلاور

خوب اهمیت این درصد ها در اینه گرزدار ها نصف نمیشن نصفشون برن سراغ یکی نصف دیگه برن سراغ اون یکی اتفاقا تا این جای کار به نظر من عاقلانه پیش میره مدافعین برحسب درصد قدرتی که محاجمین دارن تقسیم میشوند یعنی اینجا 42.11 درصدشون میرن سراغ گرزدارها 57.89 در صدشون میروند سراغ دلاورها خوب کل قدرت گرزدارها در برابر پیاده نظام 20*250 = 5000 که یعنی 5000*(42.11) = 2105.5 قدرت دفاع در برابر گرزدار ها داره از اونطرف کل قدرت اونها در برابر دلاورها 250*5 = 1250 که
1250*(57.89) = 723.625 حالا از اینجا ببعد قضیه یه کم غیر منطقی میشه این دوتا عدد با هم جمع میشوند و میشوند نیروی دفاعی کلی مدافع 723.625+2105.5 = 2829.125 بعد با همون سیستم بالا در صد کشته های مدافع بدست میآید یعنی
1.5 ^ (1900/2829.125) = 1.5 ^ ( 0.6715) = 0.55
55 درصد از نیروهای مدافع میمیرند در ضمن اگه بر عکس بود و حمله کننده میبرد و مثلا اون هم عدد 55 درصد براش در میآمد هم پیاده نظامش هم سواره نظامش 55 درصدشون میمردند ( به نظر من وقتی مدافع نسبت به سواره نظام اینقدر ضعیفه نباید همون درصد از سواره نظام رو بکشه که از پیاده نظام میکشه )

حمله از نوع غارت هم فرمولش همونیه که بالا گفتم

من فکر نمیکنم لازم باشه که حالتی رو که هم محاجم هم مدافع هر دوی سواره نظام و پیاده نظام رو دارند بگم چون تو اون متن نبود و من باید خودم حسابش کنم که فردا صبح زود هم باید بروم مسافرت وقت نمیشه . سخت تر هست ولی نشدنی نیستش خودتون هم میتونید .

هنوز چیز های مهمی از شبیه ساز مونده یکی تاثیر دیوار شهر هست که اون که مشخصه هر چی لولش هست برحسب درصد دفاعی که اون لول دیوار کمک میکنه قدرت دفاع کل بیشتر میشود که البته خود همین درصدی که لول دیوار میدهد از این فرمول حساب میشود
اگر x لول دیوار باشه
یرای توتن ها 1.020 به توان x
برای گل ها1.025 به توان x
برای رومی ها 1.030 به توان x

برای قصرو من سر در نیاوردم در حقیقت اصل کاری ها رو من سر در نیاوردم ( واقعیتش خیلی خسته ام شرمنده) ولی
[مهمان گرامی جهت مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام {رایگان} در سایت دارید ] یه چیز هایی درباره امتیاز لول قصر برای دفاع رو گفته خوب اهمیتش مثل دیوار نیست ولی اون هم یه نقشهایی داره

قهرمان یکی از اون چیزهایی که من در موردش اونجا چیزی ندیدم مخصوصا که خود شبیه ساز هم نشون نمیده چقدر زخمی میشه ( شاید این ایده که جون قهرمان رو در شرایط یکسان مرحله مرحله بیاریم پایین تا جایی که کشته بشه بتونه در محاسبه مقدار زخمی شدن قهرمان کمک کنه)

یکی دیگه از این موارد اختلاف جمعیت دو طرف هست که به کسی که جمعیتش کمتره امتیازه بیشتر میدهد

ولی بیشترین چیزی که من دوست داشتم بدونم در مورد دیوار کوب ها بود که اتفاقا خیلی هم مهم هستش ، قانونا در مورد منجنیق باید همون در صدی که بقیه کشته میشوند منجنیق از دست بره ولی در مورد دیوار کوب این حرف رو نمیشه زد چون اگه قرار باشه مثل بالا ما یه نسبت در بیاریم که اینقدر دیوار کوب از بین میره بعد تازه دیوار کوب های باقیمونده بخواهند دیوار رو خراب کنند خیلی احمقانست چون تمام داستان اینه که دیوار کوبها قبل از جنگ لول دیوار رو بیارن پایین که شانس محاجم ها بیشتر بشه اگر هم قرار باشه قبل از شروع درگیری دیوار کوبها کارشون رو بکنند بعد لول دیوار بیاد پایین هم با منطق جور در نمیاد هم با شبیه ساز .


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر